Comunicat d’EUPV davant el cessament de l’activitat econòmica no essencial

La Comissió Executiva d’Esquerra Unida del País Valencià, davant el cessament de l’activitat econòmica no essencial decretat pel Govern central, vol expressar les següents consideracions:

1.- Les mesures decretades obeeixen a la necessitat de preservar la salut de la població i el major nombre de vides humanes possible sense que el sistema sanitari col·lapse. Aquesta ha de ser la prioritat absoluta en els moments actuals.

2.- Les necessitats bàsiques de la població i els subministraments essencials queden garantits amb les disposicions incorporades al decret adoptat.

3.- Es prioritza l’interés general de la població per sobre de l’interés particular.

4.- La quinzena en què s’aplicaran les mesures, i l’aïllament social que s’impulsa amb elles, només consta de 9 dies laborables, ja que la resta són cap de setmana o vacances de pasqua. Aquestes jornades no es deduiran del sou, sinó que les hores corresponents es recuperaran al llarg de l’any.

5.- L’objectiu comú del conjunt de la societat en aquests moments no pot ser altre que contribuir a doblegar la corba de contagis, i començar a superar la pandèmia. Per això, demanem responsabilitat i cooperació a tots els agents socials, especialment a les entitats empresarials, ja que vivim els moments més crítics i crucials per superar la crisi sanitària i tothom devem estar a l’alçada.